Transport materiałów gabarytowych wymaga zastosowania najbardziej ładownych pojazdów, z reguły ciągników siodłowych wyposażonych w naczepy wielotonowe. Do tej pory używaliśmy standardowych samochodów ciężarowych, aczkolwiek z racji ciągle powiększających się ilości materiałów w zamówieniach, niedawno zadecydowaliśmy o zmianie ciągu logistycznego, wprowadzając do niego cięższe i bardziej ładowne pojazdy.

Ciągniki MAN o najwyższej ładowności

sprawdzone używane ciągniki siodłowe manWybór ciągnika nie był wcale łatwym zadaniem, gdyż na drogach działa wiele takich pojazdów, od najróżniejszych producentów. W salonie w którym do tej pory zaopatrywaliśmy się w pojazdy i części zamienne można było obejrzeć i przetestować bardzo dużo różnorodnych pojazdów, w większości całkowicie bezawaryjnych i z niewielkim przebiegiem, w tym i sprawdzone używane ciągniki siodłowe MAN, pojawiające się tam najczęściej. Pojazdy od MAN są bowiem najpopularniejszymi ciągnikami siodłowymi, z racji niezawodności i łatwości dostania części zamiennych, dlatego też nietrudno jest je spotkać w dowolnym salonie, jak również dostać do nich wszelkiego rodzaju podzespoły. Wybór więc padł na ciężarówki od MAN, gdyż po dokładnym sprawdzeniu wszystkich parametrów wydały się nam one najbardziej ekonomiczne, jak również najbardziej niezawodne. Nowym nabytkiem stał się więc ciągnik z serii używanej przez wojsko, do niedawna z wyłącznością, a służący do przewożenia najcięższych i najbardziej gabarytowych ładunków. Obecnie jest on również sprzedawany w wielu salonach samochodowych, i używany na coraz większą skalę również przez cywilnych właścicieli. Mimo iż został on pierwotnie zaprojektowany jako pojazd wojskowy, doskonale sprawdza się w roli transportera ładunku wielotonowego, mając ogromną moc silnika i wytrzymałe podzespoły, nie potrzebujące częstego serwisowania.

Z racji iż na tak mocny ciągnik można było z łatwością załadować ładunek niemal dwukrotnie większy niż w przypadku zwykłego ciągnika, jeden kurs mógł być wykonywany przez mniejszą ilość pojazdów, zmniejszając tym samym koszty paliwa i utrzymania samochodów. Mimo iż samochody które zostały wprowadzone do inwentarza były używane, salon w którym je nabyliśmy obejmował każdą sprzedaż gwarancją, niemal tak ekstensywną jak w przypadku zakupu całkowicie nowego samochodu.